سامانه «190» دریافت کننده شکایات شهروندان در زمینه بهداشت محیط

 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷
Share/Save/Bookmark
 
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان ، مهندس مجید امینی مدیرگروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی لارستان با اعلام این مطلب، گفت: هدف از راه اندازی سامانه تلفنی ۱۹۰ در وزارت بهداشت، ثبت و رسیدگی به شکایات مردم از رستورانها، اغذیه فروشی ها، تخلفات مربوط به مواد غذایی و آلودگی های محیطی می باشد.
وی اظهار داشت: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات حرفه ای و رعایت نکردن اصول بهداشت حرفه ای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف همچنین تخلفاتی مانند آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفه ای را به این سامانه اطلاع دهند.
همچنین تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ می دهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی، دوپینگی در استخرها، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه ها و هتل ها ، در تماس با این مرکز پیگیری و کارشناسان بهداشت محیط در سامانه ۱۹۰ در صورتی که موارد ارجاع شده اورژانسی باشد در زمان کوتاه به آن رسیدگی و در غیر اینصورت با ارائه کد پیگیری و زمان رسیدگی امکان پیگیری موضوع را به شهروندان می دهند.
وی در پایان از مردم خواست به منظور کمک به رفع مشکلات بهداشتی استان، شکایات خود را در خصوص موارد بهداشت محیط مراکز تهیه ،توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، غیر بهداشتی بودن آب شرب و شکستگی لوله های آبرسانی،عرضه و فروش مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، تقلبی، فاقد پروانه ساخت و پروانه بهداشتی واردات و عرضه مواد غذایی به صورت دست فروشی و دوره گردی،عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، و اماکن عمومی کارگاهها و کارخانجات، عدم رعایت بهداشت در محیط های آموزشی،دفع غیر بهداشتی زباله و کودبار در معابر عمومی، وجود سگ های ولگرد، موش و سایر حیوانات موذی در محل زندگی یا محل کار ،استعمال دخانیات در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی،گزارش تخلفات بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی پرتو پزشکی، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و...،حمل و نقل نامناسب مواد غذایی توسط ماشین های غیر مجاز و فاقد مجوز، گزارش بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه از طریق شماره تلفن رایگان ۱۹۰ اطلاع دهند.
گفتنی است این سامانه با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ بصورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات عموم مردم در سراسر کشور می باشد.

کد مطلب: 5109